fbpx
Blog

Marketing medyczny – 8 sprawdzonych pomysłów

07.03.2021

1.  Pomysł na marketing medyczny – Utwórz i na bieżąco aktualizuj swoją wizytówkę w Mapach Google.

Jeśli do tej pory nie podejmowałeś żadnych działań związanych z marketingiem medycznym dla lekarzy to to jest absolutny numer 1, must have. Badania przeprowadzone przez Brandify pokazują, że 77 % użytkowników wykorzystuje mapy Google, żeby znaleźć dostawców usług blisko siebie. Na poniższej grafice pokazuje, co zobaczy potencjalny pacjent po wpisaniu frazy „dentysta Poznań”. Sam widzisz, że jest to niemal pierwsza rzecz jaką widzi poza płatnymi kampaniami w GoogleAds. Wizytówka zawiera podstawowe informacje o Twojej praktyce, telefon, adres, godziny pracy, które ułatwią kontakt i dojazd. Ważnym elementem są także opinie Pacjentów – to często one decydują o ostatecznym wyborze placówki. Do skutecznego pozyskiwania prawdziwych opinii możesz wykorzystać kartę ZbieraczOpinii, która pozwala w kilka sekund pozyskać pozytywną recenzję Google. Dobrze przygotowana i na bieżąco aktualizowana wizytówka jest sprawdzonym źródłem nowych pacjentów. Do dzieła: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/.

marketing medyczny

2. Pomysł na marketing medyczny – Obecność w katalogach i portalach branżowy.

Roboty Google cały czas przeszukują internet w poszukiwaniu informacji. Ważnym elementem marketingu medycznego powinna być Twoja obecność w różnego rodzaju katalogach oraz stronach. Bardzo ważne żeby dane były spójne i aktualne. Wszystko musi się zgadzać, adres, telefon, godziny pracy, itd. To sygnał dla Google, że jesteś podmiotem wartym zaufania. Jest wiele serwisów płatnych i darmowych. Poniżej kilka wybranych:

  • Znanylekarz.pl
  • Lekarzebezkolejki.pl
  • Rankinglekarzy.pl
  • Portal.abczdrowie.pl
  • Panoramafirm.pl
  • Zumi.pl
  • Yelp.com
  • Foursquare.com
  • Facebook.com

reklama dla lekarzy

Czas na trudne pytanie: w ilu z nich jesteś obecny i kiedy ostatnio aktualizowałeś informacje?

3. Pomysł na marketing medyczny – Zadbaj o widoczność strony w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Marketing medyczny dla lekarzy stał się bardzo lokalny. Co oznacza to dla Ciebie? Musisz poświęcić czas i zadbać o swoją stronę internetową. Dobrze ją „poukładać” i zoptymalizować pod lokalne zapytania. Przede wszystkim potrzebujesz podstrony dla każdej swojej kluczowej usługi powiązanej z lokalizacją.  Absolutne minimum to specjalizacja + miasto np. www.twojadomena.pl/diabetolog-poznan. Warto też pomyśleć o kluczowych usługach i również powiązać je z lokalizacją – usługa + miasto np. www.twojadomena.pl/ekg-poznan.

Mam dla Ciebie pierwsze zadanie z marketingu medycznego. Sprawdź czy potencjalni pacjenci mają szansę znaleźć Cię w Internecie. Uruchom przeglądarkę (najlepiej w trybie incognito, jeśli używasz chrome użyj skrótu ctrl+shift+n). Wpisz frazę: Twoja specjalizacja/usługa + miasto i zobacz czy jesteś na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. TAK – dobra robota, Twoim celem powinna być jak najwyższa pozycja. NIE – czas brać się ostro do pracy, konkurencja najwyraźniej już odrobiła lekcje i nie ogląd się za siebie.

4. Pomysł na marketing medyczny – Inwestuj w marketing treści.

Ważnym elementem marketingu medycznego dla lekarzy powinno być tworzenie unikalnych treści na stronę internetową. Pozwoli to zwiększyć ruch na stronie z organicznych wyników wyszukiwania, poprawi Twoją rozpoznawalność, a także będzie ukazywać Cię jako eksperta w swojej specjalizacji. Efekty nie przyjdą z dnia na dzień, ale regularne publikowanie wartościowych treści z pewnością zostanie docenione przez Google i potencjalnych pacjentów. Zastanów się jakie pytania najczęściej padają w Twoim gabinecie, pomyśl o kluczowych usługach, które świadczysz, będą one stanowić doskonałą bazę tematów na początek. Zobacz, o czym pisze Twoja konkurencja i pamiętaj, że Twój tekst powinien być dłuższy i lepszy. Jeśli masz już artykuły na swojej stronie to koniecznie powinieneś:

  • Analizować przynajmniej podstawowe dane (ilość odwiedzin, czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń) używając do tego darmowego narzędzia jakim jest https://analytics.google.com/
  • Używać kolejnego darmowego narzędzia od Google, które monitoruje ogólny stan Twojej witryny i pokazuje występujące błędy i problemy https://search.google.com/search-console/about. Ponadto jest świetnym narzędziem, które pozwoli Ci udoskonalać artykuły.

5. Pomysł na marketing medyczny – Zachęcaj zadowolonych pacjentów do wystawiania opinii.

Ta wskazówka dotycząca marketingu medycznego jest uzupełnieniem tego, o czym pisałem w pierwszym punkcie. Opinie to jeden z trzech najważniejszych parametrów na podstawie, których Google ustala wyniki lokalnego wyszukiwania. Ponadto badania pokazują, że wystarczy posiadać 1-6 pozytywnych recenzji online, aby 68% potencjalnych pacjentów wyrobiło sobie opinię na temat Twojej praktyki. (Źródło RevLocal.) Pozyskiwanie pozytywnych recenzji online jest niezbędne do wywarcia dobrego pierwszego wrażenia i przekształcenia tych ludzi w pacjentów. Pacjent wybierając między dwoma klinikami na 91% wybierz tę z lepszą średnią opinią. Innymi słowy 9/10 osób wybierze innego lekarza, jeśli nie masz dobrych opinii w Interecie. Twój cel to ocena 4,7-4,8. Ten przedział budzi największe zaufanie. Zastanawiasz się terasz pewnie jak skutecznie pozyskiwać opinie Google? Do tego celu można wykorzystać karty do zbierania opinii Google. Wystarczy zbliżyć kartę do telefonu pacjenta, a okno do wystawienia recenzji uruchomi się automatycznie.

6. Pomysł na marketing medyczny – Zacznij tworzyć filmy z udziałem lekarzy.

YouTube to druga po Google najbardziej popularna wyszukiwarka. Pacjenci obecnie dużo chętniej konsumują treści video niż tekst. Medyczny marketing video pomaga praktykom docierać do pacjentów borykających się z konkretnymi problemami. Szukając informacji mogą trafić na Twój film. W ich oczach będziesz ekspertem w danej dziedzinie. Video jest świetnym uzupełnieniem marketingu treści.

7. Pomysł na marketing medyczny –  Generuj leady dzięki GoogleAds i SocialAds.

To jedne z najprostszych i najszybszych metod, które pozwolą Ci pozyskać pacjentów. Niestety nie należą do najtańszych ze względu na sporą konkurencję. Właściwie skonfigurowana i na bieżąco optymalizowana kampania może być ważnym elementem działań podejmowanych w ramach marketingu medycznego. Reklamy są wyświetlane użytkownikowi po wpisaniu w wyszukiwarkę danej frazy, co w połączeniu m. in. z glokalizacją, czy wiekiem, pozwala dotrzeć do bardzo precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Wystarczy przelicytować konkurentów by być numerem 1. Zastanawiasz się ile może kosztować jedno kliknięcie w kampaniach Google Ads? Sprawdzisz to używając planera słów kluczowych https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/tools/keyword-planner/. Stawki zależą od miasta i konkurencji. Musisz się liczyć z kosztami od 1 do 9 zł za kliknięcie.

8. Pomysł na marketing medyczny – Podejmuj decyzje opierając się na analizie danych marketingowych.

Wydając złotówkę na marketing medyczny chcesz, żeby wróciły do Ciebie dwie, trzy lub więcej. To zrozumiałe. Żeby tak się stało musisz analizować dane. Sprawdzać, które działania przynoszą najlepsze efekty i pozwalają najtaniej pozyskać nowych pacjentów. Kiedyś nie mieliśmy wyboru. Trzeba było podejmować decyzje na podstawie przeczuć, tego co nam się wydaje. Teraz jest inaczej. W marketingu medycznym mamy całą masę danych i narzędzi, które pozwalają nam podejmować obiektywne decyzje, które trudno podważyć. Możesz śledzić postępy.

Nie masz czasu żeby samemu zająć się marketingiem medycznym i potrzebujesz pomocy? Zapraszam, chętnie pomogę. Zadzwoń: 504 218 215

Wojciech Lenartowski

Autor: Wojciech Lenartowski

Od 2009 roku zajmuję się niemal wyłącznie marketingiem medycznym. Pomyślisz, że jestem bystrym i dobrym marketerem, ale to nieprawda, nie z tego biorą się skuteczne kampanie marketingowe i ich wyniki. Robię to wszystko wystarczająco długo, by wiedzieć czego nie robić. Na początku przygody z marketingiem popełniałem błędy, co gorsza nie potrafiłem ich dostrzec i powtarzałem je. Teraz bogatszy o kilkanaście lat doświadczenia wiem co działa, a co NIE. W tym artykule przeczytałeś/aś tylko o rozwiązaniach, które doskonale sprawdzają się w marketingu medycznym.


Odbierz bezpłatną konsultację

czytaj więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez wedevelop Wojciech Lenartowski, ul. Wypoczynkowa 54, 62-081 Baranowo w celu marketingu produktów i usług własnych w tym poprzez profilowanie/przesyłanie materiałów marketingowych.
czytaj więcej
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od wedevelop Wojciech Lenartowski, ul. Wypoczynkowa 54, 62-081 Baranowo, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie połączenia głosowego (rozmowa telefoniczna, komunikaty głosowe IVR).
czytaj więcej
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od wedevelop Wojciech Lenartowski, ul. Wypoczynkowa 54, 62-081 Baranowo, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie wiadomości elektronicznych (e-mail, SMS/MMS, serwisy internetowe, w tym portale społecznościowe, powiadomienia push).
Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych.
  • Administrator danych: wedevelop Wojciech Lenartowski, ul. Wypoczynkowa 54, 62-081 Baranowo
  • Cele przetwarzania: marketing własnych produktów i usług [w tym profilowanie];
  • Podstawy prawne przetwarzania: Prawnie uzasadniony interes Administratora, Twoja zgoda
  • Prawa związane z przetwarzaniem danych: prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych; prawo dostępu do danych osobowych; inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych
  • Odbiorcy danych: podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu wedevelop Wojciech Lenartowski
Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych - Klauzula informacyjna marketing


Hej, Twój biznes musi się rozwijać!

Damy Ci narzędzia, które w tym pomogą.

Odbierz darmowe wskazówki marketingowe

Nie dziękuję. Nie chce żeby moja firma rozwijała się szybciej.