fbpx
Blog

Marketing internetowy. Twój przewodnik po reklamie w Internecie.

21.01.2021

Marketing internetowy i reklama internetowa to obecnie jeden z tańszych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów niezależnie od wielkości biznesu jaki prowadzisz.

Zastanawiasz się, co to jest marketing internetowy?

To nic innego jak proces promowania firmy, marki, produktów czy usług w Internecie przy wykorzystaniu narzędzi, które pomagają generować ruch, leady oraz sprzedaż.  Marketing internetowy często też określany jest jako online marketing lub reklama internetowa.

Na skuteczny marketing internetowy składa się wiele działań, taktyk i strategii. Jest wśród nich:

Jak prowadzić skuteczny marketing internetowy?

Zastanawiasz się, jaka jest recepta na skuteczny marketing internetowy? Moje wieloletnie doświadczenie w marketingu pokazuje, że nie ma jednego, uniwersalnego przepisu na sukces. Przez te wszystkie lata udało mi się wypracować zbiór własnych zasad, które z powodzeniem stosują moi klienci w codziennej pracy. Uważasz je za banalne i oczywiste. Brawo! Masz podstawy żeby prowadzić przemyślane i skuteczne działania reklamowe w Internecie.

  • Czytaj, oglądaj, dyskutuj o sposobach reklamy w Internecie. To bardzo ważne. Musisz mieć elementarną wiedzę o tym jakie są aktualne trendy, jakie zachodzą zmiany w marketingu internetowy, co działa, a co nie. Dlaczego? Wymienię tylko dwa z wielu powodów. Po pierwsze jeśli płacisz komuś za promowanie firmy w Internecie musisz mieć narzędzia w postaci własnej wiedzy, aby kontrolować jakość i efektywność ich pracy. Poza tym zawsze jest dobrze wiedzieć czy druga strona nie wciska Ci kitu. Prawda? Po drugie jeśli planujesz sam zająć się reklamą w Internecie to aktualna wiedza jest niezbędna. Gwarantuję jednak, że mając nawet dużą teoretyczną wiedzę nie unikniesz wielu kosztownych błędów. Sam na początku przygody z marketingiem popełniłem ich setki ?.
  • Sformułuj jasne cele Rozpoczynając przygodę z online marketingiem musisz sobie odpowiedzieć na pytanie po co to robię i co chcę osiągnąć. Celem może być wzrost ruchu na stronie, wzrost świadomości marki, zwiększenie ilości adresów e-mail w bazie czy wzrost sprzedaży. Daj sobie chwilę, zastanów się i odpowiedz na pytanie: jakie są Twoje cele?
  • Przygotuj plan Wiesz już co chcesz osiągnąć. Czas zastanowić się JAK. Wybierz narzędzia jakich będziesz używał. Zdecyduj, które kanały dotarcia do klientów będą najskuteczniejsze. Posłużę się przykładem. Przyjmijmy, że Twoim celem jest wzrost ruchu na stronie. Można go osiągnąć na wiele sposobów. Najprościej postawić na reklamę w Google czy na Facebooku. Zapłacisz za każde kliknięcie, czyli wizytę na Twojej stronie, od kilkudziesięciu groszy nawet do kilkunastu złotych w zależności od branży. Alternatywą jest pozycjonowanie. Możesz to robić sam lub zlecić agencji. Kolejny sposób to marketing treści czyli np. prowadzenie ciekawego i angażującego dla potencjalnych klientów bloga. Aktywność w social mediach, wzrost rozpoznawalności marki, prowadzenie kanału na YouTube to kolejne sposoby na wzrost ruchu. Które wybrać? To zależy od tego co zamierzamy promować w Internecie oraz kto jest potencjalnym odbiorcą.
  • Ustal budżet Jak pisałem na początku marketing internetowy to jeden z tańszych sposobów na dotarcie do klientów. Będzie wymagał jednak nakładów np. w postaci własnej pracy czy też pracy agencji lub doradców. Zastanów się ile miesięcznie możesz przeznaczyć pieniędzy na reklamę internetową. 600 zł? 6.000 zł? 60.000 zł? Nie ważne jaki masz budżet! Ważne żebyś wydał go mądrze. Kwota jaką będziesz dysponować będzie częściowo determinować działania na jakie będziesz mógł sobie pozwolić. Planując wydatki pomyśl o sezonowości. Dla kwiaciarni mogą to być walentynki czy dzień matki, dla klubu fitness początek nowego roku, dla gospodarstwa agroturystycznego długie weekendy… Wtedy warto wydać trochę więcej spodziewając się dużego zwrotu z inwestycji w online marketing.
  • Mierz skuteczność podejmowanych działań Oglądaj każdą wydaną złotówkę ma marketing internetowy. Dostępne narzędzia pozawalają mierzyć wiele wskaźników efektywności kampanii. Wracając do przykładu: będziesz wiedział, ile kosztowało Cię pojedyncze kliknięcie, ile osób weszło na Twoją stronę dzięki artykułowi na Twoim blogu. To najprostsze wskaźniki, a im dalej w las tym ciekawiej. Zbieraj i analizuj dane! Dlaczego to takie ważne? O tym w następnym punkcie.
  • Optymalizuj swoje działania Mając twarde dane dotyczące podejmowanych działań będziesz wstanie wyciągać wnioski i optymalizować swój marketing internetowy. Płacisz średnio 2 zł za kliknięcie? Możesz płacić mniej dzięki optymalizacji kampanii. Twój post na firmowym blogu miesięcznie czyta 300 osób? Są sprawdzone sposoby żeby przyciągnąć ich więcej.

Dlaczego myśląc o reklamie w Internecie powinieneś postawić na marketing treści?

Powodów jest co najmniej kilka. Przyznasz, że na każdym kroku jesteśmy bombardowani banerami, reklamami w telewizji i bilbordami. Podobnie jak ja masz już pewnie dosyć reklam kolejnego cudownego leku, którego nie potrzebujesz, pralki którą wymieniłeś rok temu czy chipsów których zwyczajnie nie lubisz. Właśnie dlatego coraz więcej osób stosuje narzędzia pozwalające skutecznie blokować reklamy w internecie. Z raportu  Adblock Usage in Web Advertisement in Poland. wynika, że już ponda 77% polskich internatów stosuje adblocka. Reklamy denerwują. Ty to wiesz, ja to wiem, wszyscy to wiedzą. Wykorzystując marketing treści jako podstawę reklamy w Internecie możesz edukować, inspirować, radzić, rozwiązywać problemy Twoich potencjalnych klientów. Sami Cię znajdą, sami do Ciebie przyjdą. Będą wdzięczni za wartościowe treści i chętnie będą się nimi dzielić. Staną się Twoim influencerami. Będą wracać po więcej. Zaufają Ci, a to już prosta droga do tego żeby zacząć generować leady i sprzedaż. Pomagaj użytkownikom, dawaj im wartościowe treści. Odwdzięczą Ci się za to. O to chodzi w marketingu internetowym!

Kilka faktów o marketingu treści obok których nie można przejść obojętnie:

  • 91% firm ma świadomość siły marketingu treści i wdraża go
  • Marketing treści kosztuje o 62% mniej niż klasyczny outbound marketing i przy tym generuję 3x więcej leadów
  • Małe i średnei firmy, które prowadzą blog zyskują o 126% więcej leadów niż firmy bez firmowego bloga
  • Prowadząc bloga możesz liczyć, że średnio liczba zindeksowanych przez Google stron będzie wyższa o 434%

Jesteś gotowy na rewolucje? Może potrzebujesz świeżego spojrzenia na działania związane z marketingiem internetowym w Twojej firmie. Poznajmy się i porozmawiajmy o tym jak wyprzedzić Twoich konkurentów.


Odbierz bezpłatną konsultację

czytaj więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez wedevelop Wojciech Lenartowski, ul. Wypoczynkowa 54, 62-081 Baranowo w celu marketingu produktów i usług własnych w tym poprzez profilowanie/przesyłanie materiałów marketingowych.
czytaj więcej
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od wedevelop Wojciech Lenartowski, ul. Wypoczynkowa 54, 62-081 Baranowo, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie połączenia głosowego (rozmowa telefoniczna, komunikaty głosowe IVR).
czytaj więcej
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od wedevelop Wojciech Lenartowski, ul. Wypoczynkowa 54, 62-081 Baranowo, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie wiadomości elektronicznych (e-mail, SMS/MMS, serwisy internetowe, w tym portale społecznościowe, powiadomienia push).
Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych.
  • Administrator danych: wedevelop Wojciech Lenartowski, ul. Wypoczynkowa 54, 62-081 Baranowo
  • Cele przetwarzania: marketing własnych produktów i usług [w tym profilowanie];
  • Podstawy prawne przetwarzania: Prawnie uzasadniony interes Administratora, Twoja zgoda
  • Prawa związane z przetwarzaniem danych: prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych; prawo dostępu do danych osobowych; inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych
  • Odbiorcy danych: podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu wedevelop Wojciech Lenartowski
Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych - Klauzula informacyjna marketing


Hej, Twój biznes musi się rozwijać!

Damy Ci narzędzia, które w tym pomogą.

Odbierz darmowe wskazówki marketingowe

Nie dziękuję. Nie chce żeby moja firma rozwijała się szybciej.